سفارش تبلیغ
صبا ویژن

تزریق ژل به نوک بینی و مزایای آن

تزریق ژل به نوک بینی و مزایای آن

>> تزریق ژل به نوک بینی

تزریق ژل به نوک بینی با استفاده از روش های مناسبی که توسط متخصصان این امر رایج می باشد صورت می گیرد. این تزریق به دلایل مختلفی برای نوک بینی انجام پذیر است و در ترمیم و بازسازی نوک بینی برای زیبایی بیشتر تاثیر بسزایی دارد. امروزه با پیشرفت علم پزشکی روش های مختلفی برای زیباسازی و تغییر فرم بینی غیر از روش جراحی بینی وجود دارد که تزریق ژل را می توان یکی از رایج ترین روش های غیر جراحی به شمار آورد. تزریق ژل برای بینی های افتاده و بینی هایی که دارای برآمدگی و قوز می باشند می تواند مورد استفاده قرار گیرد.   تزریق ژل به نوک بینی  

در ترمیم این ناحیه از صورت برای رفع عدم تقارن موجود و مشاهده شده روی بینی و اصلاح نوک بینی نیز می توان از تزریق ژل استفاده کرد. زمانی که نوک بینی فردی افتادگی پیدا کرده باشد و یا به دلایل مختلف مانند وارد شدن ضربه به بینی فرم آن تغییر پیدا کرده باشد با تزریق مقدار مشخصی از ژل که توسط پزشک تعیین می شود می توان فرم بینی را اصلاح کرد و فرمی زیباتر را در بینی به وجود آورد.

  تزریق ژل به نوک بینی

  با توجه به این که نوع ژل و میزان تزریق ژل برای نوک بینی های افتاده در شکل نهایی بینی تاثیر مستقیم دارد بهتر است بیمار به پزشک و متخصصین مجربی که در این زمینه تجربه کافی دارند مراجعه کند. اگر تزریق ژل بینی توسط متخصصین با تجربه انجام شود میزان تزریق و نوع و محل تزریق به درستی انتخاب می شود و حجم مناسبی برای نوک بینی جهت رفع ایرادات موجود ایجاد می کند که با سایر اجزای صورت نیز تناسب داشته باشد. تزریق ژل به نوک بینی با بی حسی انجام می شود و در واقع ژل های تزریقی نیز حاوی مواد بی حس کننده می باشند در نتیجه به هنگام تزریق فرد احساس درد نخواهد داشت و می تواند تزریق را به راحتی تحمل کند.  

>> موارد مورد توجه در تزریق ژل به نوک بینی

عوارض جانبی پس از تزریق ژل به نوک بینی شامل خون مردگی و تورم بر روی پوست بینی می باشد که به صورت موقت است و پس از تزریق تا چند ساعت بر روی پوست بینی دیده می شود. همچنین برای چند روز بینی به لمس حساس می باشد اما این شرایط موقتی بوده و پس از گذشت چند روز از تزریق برطرف خواهد شد و فرد احساس ناراحتی در این ناحیه نخواهد داشت. ژل های تزریقی انواع مختلفی دارند که هر یک دارای ویژگی ها و عوارض مخصوص به خود هستند و از مواد مختلفی تشکیل شده اند به همین دلیل هر نوع ژل تزریقی برای نواحی خاصی از بدن می تواند مورد استفاده قرار گیرد و میزان تزریق و نحوه تزریق آنها نیز با یکدیگر متفاوت می باشد. پس از تزریق ژل به نوک بینی نیاز است تا بیمار نکات مختلفی را رعایت کند تا به نتیجه مطلوب برسد. مهم ترین مراقبت های بعد از تزریق ژل به نوک بینی که که بر عهده بیمار می باشد شامل موارد زیر است : 1- پس از تزریق ژل به بینی بیمار باید تا مدتی از خوابیدن بر روی صورت خود خودداری کند و به بینی فشار وارد نکند. 2- از قرار گرفتن در معرض مواد شیمیایی و نور آفتاب پرهیز کند. 3- پس از تزریق ژل به نوک بینی برای مدتی از انجام عمل های لیزری بینی خودداری کند زیرا استفاده از لیزر در مدتی که ژل به بینی تزریق شده است موجب ایجاد زخم و التهاب در بینی می گردد. 4- از به کار بردن مواد آرایشی بر روی ناحیه درمان شده خودداری کنید تا از این طریق مانع ایجاد عفونت در محل درمان شوید. تزریق ژل به نوک بینی با توجه به نوع ژل  ممکن است در یک جلسه انجام شود و یا جلسات بیشتری برای تزریق نیاز باشد که در صورت نیاز با تشخیص پزشک، اصلاحات جزئی بینی در جلسات بعد انجام می شود. یکی از مهم ترین مزیت های تزریق ژل به نوک بینی این است که نتیجه درمان و شکل نهایی بینی بلافاصله پس از درمان مشاهده می شود. میزان ماندگاری ژل های تزریقی که برای نوک بینی مورد استفاده قرار می گیرد متفاوت می باشد و با توجه به نام و نوع ژلی که برای تزریق استفاده می شود می تواند از یک سال تا دو سال و نیم ماندگاری داشته باشد.  

>> مزایای تزریق ژل به نوک بینی

از دیگر مزیت های انتخاب این روش تزریقی برای اصلاح نوک بینی می توان به موارد زیر اشاره کرد: 1- پرداخت هزینه کمتر برای اصلاح فرم بینی: از مهم ترین مزیت های استفاده از روش غیر جراحی تزریق ژل به نوک بینی پرداخت هزینه کمتر برای درمان است و افرادی که به دلیل عدم توانایی مالی نمی توانند هزینه های عمل جراحی را پرداخت کنند می توانند از این روش درمانی با بهره مندی از نتایج مطلوب و دلخواه استفاده کنند. 2- نیمه ماندگار بودن نتایج حاصل از تزریق ژل به نوک بینی: زمانی که فرد برای جراحی بینی خود تردید دارد می تواند این روش نیمه ماندگار را انتخاب کند زیرا استفاده از روش تزریق ژل به نوک بینی برای مدت زمان محدودی ماندگاری دارد و پس از گذشت چند ماه بینی به حالت طبیعی باز می گردد. 3- تزریق ژل روشی غیر تهاجمی می باشد: تزریق ژل به نوک بینی بدون نیاز به عمل جراحی و تنها با چند سوزن به بینی انجام می شود و روشی غیر تهاجمی به شمار می رود. 4- پس از تزریق ژل به نوک بینی بیمار نیاز به ریکاوری ندارد: با استفاده از این روش درمانی بیمار نیازی به استراحت پس از تزریق ژل ندارد. همچنین بیمار می تواند پس از تزریق ژل فعالیت های روزمره خود را به راحتی انجام دهید. زمان تزریق ژل تنها کمی ورم در روز انجام تزریق وجود دارد که پس از مدت زمان کوتاهی این مشکل برطرف خواهد شد. هیالورونیک اسید یکی از موادی است که به طور طبیعی در بدن انسان وجود دارد و موجب افزایش قابلیت ارتجاع پوست و افزایش حجم پوست می شود و ظاهری جوان و شاداب برای پوست ایجاد می کند. به همین دلیل برای ساخت ژل های پرکننده پوست از اسید هیالورونیک اسید استفاده می شود. ژل های ساخته شده از اسید هیالورونیک اسید تنها موردی می باشند که امکان بازگشت نتایج حاصل شده از درمان با آن وجود دارد. یکی از محدودیت های تزریق ژل برای نوک بینی این است که استفاده از این روش تنها حالت بینی را روتوش می کند و مدت اثرگذاری آن دائمی نیست. همچنین اشکالات اساسی بینی مانند بزرگ بودن بینی را نمی توان با استفاده از تزریق ژل اصلاح کرد و برای حل این مشکل باید روش های جراحی بینی را انتخاب کرد.