سفارش تبلیغ
صبا ویژن

علل کبودی و ورم بعد از تزریق بوتاکس

علل کبودی و ورم بعد از تزریق بوتاکس

>> ورم بعد از تزریق بوتاکس

تزریق بوتاکس یکی از راهکارهای درمانی بسیاری از عارضه ها می باشد که بسیار موفق عمل کرده است، یکی از دلایل موفقیت بوتاکس کم عارضه بودن آن نسبت به روش های جراحی و دارویی می باشد، اما با این حال این روش بدون عارضه نبوده و فرد ممکن است با عارضه های موقتی و گذرایی چون کبودی و ورم بعد از تزریق بوتاکس دست و پنجه نرم کند.   ورم بعد از تزریق بوتاکس

  علت به وجود آمدن کبودی و ورم بعد از تزریق بوتاکس به دو اصل کلی مربوط می شود، که برای پیشگیری از این عارضه ها باید به این دو اصل توجه زیادی شود. یکی اینکه برای کاهش عارضه ها به نزد پزشک متخصص و متبحر رفته و از بوتاکس های برند و معتبر که مورد تایید سازمان غذا و داروی جهانی و ملی می باشد و دارای پروانه ی بهداشت است، استفاده شود.   ورم بعد از تزریق بوتاکس  

و اصل دوم بر این قرار استوار است که فرد تحت درمان تمامی نکات لازم که در خصوص مراقبت های قبل و بعد از تزریق بوتاکس می باشد را رعایت کرده باشد. رعایت اصول ذکر شده تاثیر بسیار زیادی در جلوگیری از بروز این عوارض دارد. علاوه بر اصل بودن برند بوتاکس و دارا بودن استانداردهای جهانی تکنیک تزریق بوتاکس نیز بسیار مهم می باشد. در صورتی که پزشک معالج از تکنیکی مناسب استفاده کند، عوارض خاصی در پی نخواهد داشت و عوارض احتمالی آن گذرا خواهند بود . اما به طور کلی عوارضی چون کبودی، خون مردگی و ورم بعد از بوتاکس در برخی از افراد به وفور مشاهده شده که به طور معمول و به صورت خود به خودی پس از یک هفته درمان خواهد شد. تزریق بوتاکس با دوز نامناسب ، تزریق نابجا، تزریق نادرست، تزریق در محل یا ماهیچه ای اشتباه، تزریق در عمق نامناسب، انتشار دارو به نقاط اطراف ناحیه ی تزریق شده از علت های کبودی و ورم بعد از تزریق بوتاکس می باشد؛ به همین سبب بیان می شود که تجربه و مهارت تزریق بوتاکس توسط پزشک متبحر در ماهیچه های صورت و بدن  برای دستیابی به نتیجه ی مطلوب بسیار تاثیر گذار می باشد. یکی دیگر از دلایل کبودی و ورم بعد از تزریق بوتاکس به دلیل ماهیت ذاتی ماهیچه می باشد، به عنوان مثال برخی از ماهیچه های صورت مانند لب ها بلافاصله پس از تزریق بوتاکس متورم و کبود خواهند شد که این موضوع به دلیل حساسیت بالای ماهیچه ، وجود عروق خونی زیاد در ماهیچه می باشد. یکی دیگر از دلایل کبودی و ورم بعد از تزریق بوتاکس مربوط به مراقبت های قبل از تزریق می باشد، دقت نمایید که اگر داوطلب تزریق بوتاکس هستید باید پزشک خود را در جریان بیماری ها و داروهایی که مصرف می کنید قرار دهید، مثلا افرادی که داروهای ضد انعقاد خون در دوز بالا مصرف می کنند اگر بوتاکس تزریق نمایند، دچار کبودی و ورم شدید در محل تزریق می شوند. داروهای رقیق کننده خون مانند آسپیرین نیز همین مشکل را ایجاد می کنند.  پس بهتر است این افراد حداقل 7 تا 10 روز قبل از تزریق مصرف دارو را قطع کرده و یا از تزریق اجتناب نمایند.  

>> راه های جلوگیری از کبودی بعد از تزریق بوتاکس

راهکارهای زیادی برای درمان کبودی و ورم بعد از تزریق بوتاکس پیشنهاد می شود که می توان به خود داری از دراز کشیدن تا چندین ساعت پس از تزریق، عدم دستکاری و ماساژ در محل تزریق، گذاشتن کمپرس سرد در محل تزریق به مدت چند ساعت، منقبض کردن عضلات تزریق شده به صورت ارادی و پشت سر هم برای چند بار، پرهیز از خم شدن به مدت 3 تا 4 ساعت پس از تزریق، عدم استفاده از کرم و مواد آرایشی و بهداشتی تا 24 ساعت بعد از تزریق، مراجعه به پزشک بعد از دو هفته برای ترمیم نقاط تزریق نشده، قرار نگرفتن در معرض حرارت و گرما به مدت 24 تا 48 ساعت پس از تزریق، عدم دوش گرفتن و عدم رفتن به سونا و استخر به مدت 24 تا 48 ساعت اشاره کرد.

>> تزریق در چه نقاطی باعث ورم و کبودی می شود؟

تزریق در ناحیه ای که پر از عروق خونی می باشد بیشتر از سایر نقاط بدن احتمال کبودی و ورم را دارد. از طرفی تزریق در صورت بیشتر از نقاط دیگر بدن احتمال کبود شدن را دارا می باشد، به سبب اینکه پوست صورت نازک تر از پوست سایر نقاط بدن بوده و احتمال پاره شدن مویرگ ها و کبودی در این نقطه بیشتر از سایر نقاط می باشد، چون یکی از علت های کبودی پاره شدن یک رگ کوچک حین تزریق می باشد، که آن هم بعد از 2 تا 3 روز از بین می‌رود. از آنجا که احتمال ورود بوتاکس به خون وجود دارد، پزشک متخصص بوتاکس را به داخل عضله تزریق می نماید. البته در صورت ورود این ماده به خون دچار استرش نشوید زیرا اگر  این ماده به جریان خون ورود پیدا کند، ممکن است علائم ظاهری شدیدی ایجاد نکند زیرا دوز آن پایین بوده و مشکلات خطر آفرینی ایجاد نمی کند، اما در مواقعی که بوتاکس از طریق خون به مناطق حساس بدن منتقل می شود ممکن است خطراتی ایجاد نماید، جفت در مادران باردار بسیار حساس بوده و ورود بوتاکس به آن عوارضی را برای جنین ایجاد می کند، به همین سبب توصیه می شود تا مادران باردار و شیرده از تزریق بوتاکس به شدت پرهیز نمایند. علاوه بر کبودی و ورم عارضه های دیگر ممکن است پس از تزریق بوتاکس به وجود بیاید که می توان به کهیر زدن، خارش، قرمزی و التهاب اشاره کرد، این علائم نیز موقتی بوده و پس از چند روز از بین می رود اما در صورتی که واکنش آلرژیک باشد، پزشک متخصص داروهایی چون کورتون را برای رفع این علائم تجویز کرده و یا قبل از تزریق تست حساسیت را از بیمار می گیرد. در صورتی که احتمال می دهید به بوتاکس حساسیت داشته باشید، قبل از تزریق حتما تست حساسیت را انجام دهید. غیر از کبودی و ورم عوارض دیگری ممکن است در اثر تزریق نابجا و نادرست بوتاکس به وجود بیاید. اگر در هنگام تزریق از سوزن های غیر استریل استفاده شود و یا از مواد غیر استاندارد که بدون مجوز وزارت بهداشت توزیع شده اند، استفاده گردد، عوارضی چون عفونت شدید در انتظار بیمار خواهد بود. ازجمله علائم عفونت در محل تزریق می‌توان به داغ شدن محل، آبسه و ترشح از آن اشاره کرد. درمان عفونت در محل تزریق با تجویز آنتی‌بیوتیک صورت می گیرد. اگر هم آبسه ایجاد شده باشد باید تخلیه شود. اگر در هنگام مشاهده ی علائم گفته شده به آن بی توجهی شود ممکن است زخم های ایجاد شده در اثر عفونت بر روی صورت باقی بمانند. شما می توانید با مراجعه به کلینیک تخصصی پوست و مو رز با متخصصین مجرب این کلینیک پوست مو در مورد تزریق بوتاکس مشورت نمایید. جهت مشاوره با شماره 02144067005 تماس بگیرید. همچنین شما عزیزان می توانید از طریق سیستم چت آنلاین وب سایت، از مشاوره آنلاین هم بهره مند بشوید.