سفارش تبلیغ
صبا ویژن

حقایق راجع به لیزر موهای زائد چیست؟

حقایق راجع به لیزر موهای زائد چیست؟

>> حقایق راجع به لیزر موهای زائد چیست؟

لیزر موهای زائد امروزه یکی از بهترین و موثرترین روش‌های از بین بردن موهای زائد است. لیزر موهای بدن بعد از طی جلسات تعیین شده و انجام خود مراقبتی بعد از هر جلسه لیزر درمانی، علاوه بر حذف موهای ناخواسته و عدم رشد مجدد آنها در مدت طولانی به درخشندگی، نرمی و لطافت پوست هم کمک می‌کند. روش‌های دیگر از بین بردن موهای زائد هم سخت و دردسر ساز و هم در بعضی مواد دردناک است و پس از مدت کوتاهی دوباره موهای زائد در می‌آید. اما لیزر موهای زائد یک راه دائمی برای خلاص شدن از شر موهای زائد برای نقاط دردسر ساز بدن است.   حقایق راجع به لیزر موهای زائد

  نقاطی که تجمع موهای زائد می‌تواند مشکلات و بیماری‌های عفونی برای پوست و بدن افراد ایجاد کند. چرا که آلودگی‌های محیطی، باکتری‌ها و عوامل بیماری زا، موهای زائد را بهترین محل برای تجمع، تکثیر و ضربه زدن به پوست و بدن می‌دانند که اگر نکات بهداشتی این نواحی از بدن به خوبی رعایت نشود، می‌تواند آسیب و ضررهای جبران ناپذیری به پوست و بدن بزند. چرا که پوست نخستین سد دفاعی برای جلوگیری از عوامل بیماری زا به اندام داخلی است و اگر این سد شکسته شود؛ بدن انسان در معرض انواع و اقسام بیماری‌ها قرار می‌گیرد.   حقایق راجع به لیزر موهای زائد  

از این رو لیزر موهای زائد پا، لیزر موهای زائد بیکینی و لیزر موهای زائد ناحیه تناسلی جزء پر طرفدارترین نواحی بدن افراد برای انجام لیزر درمانی است. اما لیزر موهای زائد باید در کلینیک‌های مخصوص، تایید شده و معتبر تحت نظارت پزشکان متخصص پوست و افراد واجد شرایط صورت بگیرد. حتی اگر مراکز غیر مجاز، باشگاه‌های بدنسازی و آرایشگاه‌ها که مجوز چنین فعالیتی و تخصصی در این زمینه ندارند از جدیدترین دستگاه لیزر موهای زائد 2018 استفاده کنند بازهم مراجعه افراد به این مراکز می‌تواند آسیب و ضررهای جبران ناپذیری به پوست و سلامت افراد ایجاد کند.

>> 6 باور نادرست افراد مختلف درباره لیزر موهای زائد

با ارائه  مقدمه بالا در ادامه مقاله 6 باور نادرست در مورد لیزر موهای زائد توسط افراد مختلف را بررسی می‌کنیم.

1- نامناسب بودن لیزر موهای زائد برای پوست‌های تیره و موهای روشن

در گذشته انجمن پوست آمریکا طی اطلاعیه‌ای اعلام کرد که لیزر موهای زائد برای پوست‌های روشن و موهای تیره بهترین عملکرد و نتیجه را در پی خواهد داشت. با اعلام این خبر بسیاری از افرادی که پوست‌های تیره و موهای روشن داشتند؛ از انجام این عمل برای از بین بردن موهای زائد خود، منصرف شدند. اما این افراد بهتر است بدانند که این اطلاعیه برای زمانی داده شده بود که نسل اولیه دستگاه‌های لیزر موهای زائد در بازار در آن زمان وجود داشتند. آن دستگاه‌ها چون طول موج کوتاهتری نسبت به دستگاه‌های مدرن و پیشرفته امروز داشتند فقط فولیکول‌های تیره را تحت تاثیر قرار می‌دادند. دستگاه‌های امروزه دارای طول موج‌های بالاتر و عمق نفوذ بیشتری هستند و می‌توانند موهای زائد تمامی قسمت‌های بدن با همه نوع پوست و همه رنگ مو را از بین ببرند.

2- نابارور کردن و نازا کردن زنان با انجام لیزر موهای زائد در نواحی شکم و پهلو

این هم یکی از باورهای نادرست درباره لیزر موهای زائد در نواحی شکم و پهلو زنان در نابارور کردن و نازا کردن آنان است. در حالی که اشعه‌های لیزر تنها تا سطح فولیکول‌های موی پوست نفوذ کرده و حتی به لایه‌های زیرین پوست هم نمی‌رسند، چه برسد که بتواند به سطح ارگان‌های داخلی‌ چون تخمدان راه پیدا کند و باعث ناباروری و نازا کردن زنان شود. هیچ تحقیق و پژوهشی در دنیا نتوانسته بر ناباوری و نازا کردن زنان و تاثیر منفی گذاشتن بر سلامت جنین بر روی زنان باردار صحه بگذارد. اما توصیه می‌شود چون که زنان باردار ممکن است قسمت‌هایی از پوستشان به وسیله لیزر درمانی دچار قرمزی و تورم سطحی شود و امکان درمان آن سخت شود؛ از انجام لیزر درمانی در این زمان صرف نظر کنند.

3- ضخیم شدن موهای کرکی با انجام لیزر موهای زائد

برخی از افراد با مراجعه به مراکز غیر مجاز برای لیزر موهای زائد خودشان شاهد ضخیم شدن موهای کرکی شدند و به همین دلیل به دوستان و آشنایان خود توصیه می‌کنند که از انجام این عمل و راهکار برای حذف موهای زائد خود جلوگیری کنند. این در حالی است که این اتفاق زمانی برای افراد می‌افتد که لیزر درمانی توسط افراد ناآشنا با این مقوله و غیر متخصص انجام شود. افراد متخصص در کلینیک‌ها و مراکز درمانی مجاز و تایید شده با توجه به نوع پوست افراد، طول موج‌های متناسب با آنها برای دستگاه لیزر درمانی در نظر می‌گیرند تا هیچ فردی شاهد ضخیم شدن موهای کرکی و سوختگی بر پوستش نباشد.

4- انجام ندادن لیزر موهای زائد در فصل تابستان

‌باور نادرست دیگر در مورد لیزر موهای زائد این است که در فصل تابستان به خاطر گرمی هوا و قرار گرفتن پوست در معرض تابش مستقیم نور خورشید، از انجام این عمل خودداری کنید. این باور نادرست از سوی برخی از متخصصین پوست القا شده است که در فصل تابستان از انجام لیزر درمانی به خاطر نازک کردن پوست و ایجاد لک و سوختگی بر روی آن منصرف شوید. این در حالی است که طول موج‌های اشعه‌های لیزر فقط بر روی سطح خارجی و فولیکول‌های مو تاثیر می‌گذارد و اصلا پوست را نازک نمی‌کند. بنابراین هیچ ممنوعیت فصلی‌ برای لیزر درمانی وجود ندارد.

5- تاثیر منفی لیزر موهای زائد بر روی غدد لنفاوی

پزشکان متخصص معتقدند که چون اشعه لیزر به طور عمیق و بر لایه‌های زیرین پوست نفوذ نمی‌کند و حرارت آن بسیار ناچیز و کم است؛ بنابراین لیزر موهای زائد هیچگونه تاثیر منفی نمی‌تواند برای غدد لنفاوی زیر بغل و کشاله ران داشته باشد. مگر اینکه این عمل توسط افراد غیر متخصص و ناآشنا انجام شود و با سوختن پوست بتوان بر روی غدد لنفاوی تاثیر منفی گذاشت اما این مسئله هم به صورت موقت التهاب ایجاد می‌کند و به طور کلی در هیچ یک از پژوهش‌ها و مقالات علمی تاثیر مستقیم منفی لیزر درمانی بر روی غدد لنفاوی ثابت نشده است.

6- دردناک بودن انجام لیزر موهای زائد برای افراد مختلف

لیزر موهای زائد به دلیل تاباندن نور و اشعه با سرعت بالا شاید برای افرادی که پوست حساسی دارند، دردناک باشد اما درد و ناراحتی موقتی است و به زودی برطرف می‌شود و غیر قابل تحمل نیست. برای افرادی که آستانه تحمل درد پایینی دارند؛ می‌توان از پمادهای بی حس کننده 45 تا 60 دقیقه قبل از لیزر درمانی استفاده کرد تا هیچگونه درد و سوزشی در هنگام انجام این عمل احساس نکنند.   شما می توانید با مراجعه به کلینیک تخصصی پوست و مو رز با متخصصین مجرب این کلینیک پوست مو در مورد لیزر موهای زائد صورت مشورت نمایید. جهت مشاوره با شماره 02144067005 تماس بگیرید. همچنین شما عزیزان می توانید از طریق سیستم چت آنلاین وب سایت، از مشاوره آنلاین هم بهره مند بشوید.

جهت ورود به وب سایت کلینیک پوست و مو رز بر روی لینک زیر کلیک نمایید

کلینیک پوست و مو رز