سفارش تبلیغ
صبا ویژن

تزریق بوتاکس به بینی و ماندگاری آن

تزریق بوتاکس به بینی و ماندگاری آن

>> تزریق بوتاکس به بینی

اگر از ظاهر بینی تان خوشتان نمی آید، شاید در مورد فرآیند "تزریق بوتاکس به بینی" چیزهایی را شنیده باشید که به عمل جراحی هم نیازی ندارد؛ تزریق بوتاکس به بینی با نام هایی مثل "رینوپلاستی مایع" یا "رینوی مایع" هم شناخته می شود.   تزریق بوتاکس به بینی  

تزریق بوتاکس در بینی با اصطلاح "تغییر شکل بینی در 15 دقیقه" هم در بین مردم شناخته می شود. بسیاری از بیماران بجای اینکه برای اصلاح نواقص بینی خود زیر تیغ جراحی بروید، تزریق بوتاکس در بینی را به عمل بینی ترجیح می دهند. تزریق بوتاکس به بینی می تواند بخش هایی را در بینی اصلاح کند که به بینی شما ظاهر و فرمی نامناسب داده اند. سازمان غذا و داروی آمریکا استفاده از بوتاکس را برای بینی تایید نکرده است.

تزریق بوتاکس به بینی

>> مزایای تزریق بوتاکس در بینی نسبت به عمل جراحی بینی

  1. دردی ندارد
  2. نیازی به جراحی ندارد
  3. نسبت به عمل جراحی بینی، کم هزینه تر است
  4. نتایج ماندگاری دارد
  5. هیچ اسکاری به جا نمی ماند
  6. به بیهوشی عمومی نیازی ندارد
  7. نیازی به بستری ندارد
  8. نتایج بهتر و طبیعی تری نسبت به عمل جراحی بینی به دنبال دارد

عمل جراحی بینی، فرآیندی است که شامل شکاف بینی می شود و بعد در ساختار غضروف ها و استخوان بینی تغییراتی ایجاد می شود تا اندازه و شکل بینی عوض بشود. اگر در عمل جراحی بینی به غضروف بیشتری نیاز باشد، شاید از غضروف های گوش استفاده کنند. بعد از عمل جراحی، بینی شما پانسمان می شود و از اسپلینت برای نگه داشتن آن استفاده می شود. تورم بینی تا ماه ها ادامه دارد و کبودی هم تا چند هفته برطرف می شود. تزریق بوتاکس در بینی، روشی غیر تهاجمی برای تغییر شکل بینی است. در مقایسه با عمل جراحی بینی که نتایج آن بعد از یک سال مشخص می شود، نتایج ترزیق بوتاکس در بینی بلافاصله بعد از 15 دقیقه مشخص می شود.

>> فرآیند تزریق بوتاکس در بینی

قبل از تزریق بوتاکس، بینی و اطراف آن به خوبی ضد عفونی می شوند تا احتمال بروز عفونت پایین باشد. متخصص با کمک سوزن، دوز مناسبی از بوتاکس را بر روی نقاط مشخصی از بینی شما تزریق می کند که مکان این نقاط بستگی به نواقص بینی و نیازهای شما دارد.

>> کاربردهای تزریق بوتاکس در بینی

  1. اصلاح قوز بینی
  2. اصلاح برآمدگی های بینی
  3. ایجاد نمایی باریکتر از بینی بیمار
  4. بالا بردن نوک بینی

>> برای اصلاح نواقص بینی، بوتاکس در چه بخش هایی از بینی تزریق می شود؟

  1. بوتاکس را می توان بین چشم ها و قسمت بالای بینی تزریق کرد تا برآمدگی بینی اصلاح بشود
  2. تزریق بوتاکس می تواند در بالا یا پایین قوز بینی هم انجام بشود

در واقع، بوتاکس را می توان در هر جایی از بینی تزریق کرد تا بتواند نواقص آن را اصلاح کند. نواحی تزریق بوتاکس در بینی توسط متخصص مشخص می شود. بوتاکس حتی در نوک بینی هم تزریق می شود تا باعث بهبود فرم بینی بشود و پهن یا تخت بنظر نرسد.

>> تزریق بوتاکس در بینی چقدر طول می کشد؟

تزریق بوتاکس در بینی به همراه مشاوره قبل از آن، حدودا بین 15 الی 30 دقیقه طول می کشد. البته فرم بینی و دوز مناسب بوتاکس برای هر بیماری نسبت به سایر بیماران متفاوت است و بنابراین تزریق بوتاکس در بینی بعضی از بیماران بیشتر طول می کشد و برای دسته ای از بیماران هم تزریق بوتاکس به مدت زمان کوتاه تری نیاز دارد. تزریق بوتاکس به بینی به ریکاوری هم نیازی ندارد و بلافاصله بعد از تزریق می توانید به منزل یا سر کار خود برگردید و به فعالیت های روزانه خودتان مشغول بشوید. در صورت تمایل، همزمان با تزریق بوتاکس در بینی خودتان می توانید در سایر بخش های صورتتان هم بوتاکس تزریق کنید.

>> ماندگاری تزریق بوتاکس در بینی

ماندگاری تزریق بوتاکس در بینی به متابولیزم بدن شما و نحوه تزریق بوتاکس در بینی شما بستگی دارد و معمولا بین 12 ماه ماه تا 2 سال ماندگاری دارد و بعد از این مدت، بدن مواد بوتاکس را جذب می کند و بینی به حالت اولیه خود باز می گردد.

>> چه کسانی می توانند در بینی خود بوتاکس تزریق کنند ؟

شما کاندید خوبی برای تزریق بوتاکس در بینی هستید اگر:

  1. می خواهید برآمدگی بینی تان را اصلاح کنید
  2. می خواهید بینی شما با سایر اجزای صورتتان، از تناسب خوبی برخوردار باشند
  3. برآمدگی بینی تان یک دست یا مسطح است
  4. نوک بینی شما افتاده است و به لیفت نیاز دارد
  5. لبه های سوراخ بینی تان بسیار بالا هستند

تزریق بوتاکس در بینی مناسب افراد بالغی است که از نظر سلامت فیزیکی در شرایط خوبی قرار دارند. شما کاندید مناسبی برای تزریق بوتاکس در بینی هستید اگر نواقص کوچکی در بینی خودتان دارید. اینکه بیمار توقعات واقع بینانه ای از نتایج تزریق بوتاکس داشته باشد هم بسیار مهم است. تزریق بوتاکس در بینی نمی تواند نتایج عمل جراحی بینی را به دنبال داشته باشد و تمام ابعاد بینی را تغییر بدهد؛ تزریق بوتاکس در بینی نمی تواند سوراخ های بزرگ بینی را کوچکتر کند و یا اینکه بینی بزرگ را کوچک کند. اگر می خواهید سایز بینی خودتان را کاهش بدهید و یا نواقص اصلی بینی تان را اصلاح کنید، کاندید خوبی برای تزریق بوتاکس در بینی هستید. بسیاری از بیمارانی که بینی آنها نواقص کوچکی داشته است با تزریق بوتاکس توانسته اند به نتایج بسیار خوبی برسند.

>> اثرات جانبی تزریق بوتاکس در بینی

بعد از تزریق بوتاکس شاهد اثرات جانبی زیر در ناحیه بینی هستید:

  1. تورم خفیف
  2. قرمز شدن سطح بینی
  3. کبودی بینی

البته تزریق بوتاکس به بینی نسبت به عمل جراحی بینی، عوارض و اثرات جانبی بسیار کمی را به دنبال دارد. در موارد نادری، تزریق بوتاکس می تواند باعث عفونت و یا واکنش های آلرژیک هم بشود.

>> آیا تزریق بوتاکس در بینی درد دارد؟

مثل فرآیندهای دیگر، قبل از تزریق بوتاکس در بینی از بی حسی موضعی استفاده می شود و بیمار هیچگونه دردی را حین وارد شدن سوزن بوتاکس به بینی خود احساس نمی کند.

>> مراقبت های بعد از تزریق بوتاکس در بینی

  1. سرتان را به مدت 3 تا 4 ساعت بالا نگه دارید
  2. بینی و اطراف آن را ماساژ ندهید
  3. سعی کنید اخم نکنید و با چشم نیمه باز هم نگاه نکنید زیرا به بینی فشار وارد می شود.
شما می توانید با مراجعه به کلینیک تخصصی پوست و مو رز با متخصصین مجرب این کلینیک پوست مو در مورد تزریق بوتاکس به بینی مشورت نمایید. جهت مشاوره با شماره 02144067005 تماس بگیرید. همچنین شما عزیزان می توانید از طریق سیستم چت آنلاین وب سایت، از مشاوره آنلاین هم بهره مند بشوید.   
 

  جهت ورود به وبسابت کلینیک پوست و مو رز بر روی ادرس زیر کلیک کنید